Základy jazzových akordů a jejich aplikace

Co jsou jazzové akordy?

Jazzové akordy jsou specifické sestavení tónů zahrnuté v jazzové hudbě, které vytvářejí bohaté a komplexní zvuky. Tyto akordy často obsahují přidané tóny, jako jsou septimy, nony a jedenáctiny.

Základní typy jazzových akordů

- majorové akordy - minorové akordy - dominantní akordy - polozmenšené akordy - zmenšené akordy

Jak číst jazzové akordové značky

Jazzové akordové značky mohou vypadat složitě, ale s trochou praxe je snadno pochopíte. Značky jako CMaj7, G7, Bm7b5 a podobné označují specifické akordy a jejich složení.

Nejčastěji používané jazzové akordy

Mezi nejčastěji používané jazzové akordy patří: Maj7, m7, dom7, m7b5 a dim7. Tyto akordy se často používají v různých jazzových skladbách.

Postup přechodů mezi jazzovými akordy

U jazzu je klíčová schopnost plynule přecházet mezi akordy. Cvičení postupů jako II-V-I vám pomůže získat potřebnou plynulost.

Příklad jazzových akordových postupů

- II-V-I: - Dm7 - G7 - Cmaj7 - I-vi-ii-V: - Cmaj7 - Am7 - Dm7 - G7

Aplikace jazzových akordů v improvizaci

V jazzové improvizaci je důležité použít akordy, aby vaše sóla ladila s harmonií skladby. Začněte s jednoduchými frázemi a postupně přidávejte složitější akordové tóny.

Cvičení pro zlepšení hry jazzových akordů

Pravidelné cvičení je klíčem k úspěchu. Cvičte jednotlivé akordy, jejich přechody a specifické postupy. Nezapomeňte také na poslech a analýzu jazzových nahrávek.

Doporučená literatura a zdroje

Prohlédněte si knihy jako 'The Real Book', 'Jazz Guitar Chord Bible' nebo online kursy na webových stránkách jako je Coursera nebo Udemy.

Časté otázky FAQ

Jazzové akordy jsou specifické sestavení tónů používané v jazzové hudbě, které vytvářejí bohaté a komplexní zvuky.
Hlavní typy zahrnují majorové, minorové, dominantní, polozmenšené a zmenšené akordy.
Značky jako CMaj7, G7, Bm7b5 označují specifické akordy a jejich složení. S praxí se stávají snadněji čitelnými.
Mezi nejčastěji používané patří Maj7, m7, dom7, m7b5 a dim7.
Příkladem je II-V-I: Dm7 - G7 - Cmaj7 nebo I-vi-ii-V: Cmaj7 - Am7 - Dm7 - G7.
Používají se k tomu, aby sóla ladila s harmonií skladby, začíná se jednoduchými frázemi a postupně se přidávají složitější akordové tóny.
23.07.2023